Recenze
4. 1. 2007
Kratší recenze... -Úvod - Zatím co Gray mather pracovali na a vydali datadisk Call of Duty: United Offenzive, tak hlavní vývojáři Call of Duty Infinity Ward pracovali na novém enginu a pokračování této velmi úspěšné a velmi hrané hry, Call of Duty 2. | |
-Čeho se v pokračování dočkáme - Tak opět se hra bude odehrávat během druhé světové války, to je asi každému jasné a bude také rozdělená na odlišné kampaně za různé strany. Ale jaká hra bude oproti prvnímu dílu? Vezmeme to popořadě. Call of Duty byla rychlá FPS u které jste nemuseli zkoušet všechny dveře a marně bloudit, ale hráli jste pořád naplno a běželi jste jako jeden z monoha po bojišti bez větších zádrhelů. Přílišná lineárnost byla autorům vyčítána, tak se rozhodli, že toto změní. Proto bude pokračování Call of Duty 2 něco jiného. Ocitnere se na rozsáhlých bojištích, kde záleží na vás jakou taktiku zvolíte k obsazení cíle, nebo eliminování nepřátel. Heslem Call of Duty bylo že nejsi nikdy ve válce sám. A právě toto vývojáři ještě více potvrdí, budete opět jeden z mnoha, ale z tolika mnoha, že někdy nebude ani možné spočítat všechny vaše spolubojující vojáky a to samé na straně německých nepřátel. | |
-Zpracování hry - Autoři se také rozhodli udělat nelineárnost hry o větší kus reálnou. Pracovní název pro tento pojem je "zbírání medailónků" Co tento systém obsahuje. Ve hře jsou dané pevné úkoly a plno dalších vedlějších, právě ty jsou označovány jako medajlónky a hráč si sám zvolí, zda chce splnit vedlejší úkol a nebo jít po pevné linii úkolů. Při splnění jednoho z mnoha medailonkových úkolů si hráč vybere jakou cestou a jakým dalším úkolem se bude chtít ve hře dát. V zjednodušené verzi je to tak, že si vyberete jakým způsobem bude bojovat v dané kampani a co musí udělat nejdříve a tak podobně. Třeba se rozhodnou zda podniktnete útok přímo na frontu, nebo nepřítele obejdete ve stylu stealth (tiché) akce a zneškodníte důležité místa sniperkou a vyhodíte težké zbraně dovzduchu. Je to něco jako byste si napsali sami příběh vašeho hrdiny za kterého hrajete.Ale pokud někdo bude chtít a nebude mu systém medailonků vyhovovat, tak vývojaři pravují na možnosti zahrát si všechny konflikty popořadě jak jdou od roku 1941 až 1945. Další novinkou je přeskakování během hry mezi jednotilivými kampaněmi, ale historické události se odehrajou až splníte daný úkol v ostatních kampaních, aby to bylo podle historických dat. Dalším aspektem Call of Duty bylo reálné spracování jednotlivých událostí v 2. světové válce, reálné postavy, použití slavných taktik a tak podobně. V druhém dílu tomu bude taky tak, protože 2. světová válka nabízí mnoho dalších a neméně zajimavých a velmi zajimavcýh akcí a situací. Ale o tom později. Infinity Ward si také pozvali, jako dohled, aby vše probíhalo podle historických datt, dva odborníky a to Johna Hillena a plukovníka ve výslužbě Hanka Keiseyeoho. Ale k atmosvéře příspívá plno dalších prvků, a jakých? Tak čtěte níže.. | |
-Nový engine - Infinity Ward vyvinuli svůj vlastní engine pro hru. Tento engine výborně, alespoň to říkají vyvojíáři, zvládá rozlehlé bojiště, masu vojáků a nové efekty jaky prachu dýmo, změnu počací, stínování v reálném čase a propracováný fizikální model. Postavy a předměty společně se světem bude budou detailněji propracovány a budou použity velmi detailní textury, vývojáří pro reálné stvárnění textur nafotili 10 000 smínku ruzných objektů. zbraní a vozidel. Stačí se podívat na přiložené screenshoty. Prach a dým bude ve hře hrát velikou roli, proto přibyl mezi další nové zbraně také kouřový granát, za jehož pomoci se rozšíří o nové možnosti taktických postupů během boje. Prach bude skvěle reagovat při výbuších střelbě z děl a třeba i pouštních bouřích, kde uvidíte jenom na pár metrů. To poskytuje Call of Duty další nové a originální aspekty hry. Mezi originální a všem známe byly naskriptované události ve hře. Toto bude v pokračování také, ale bude ještě rozvínuta o velmi dobrou umělou inteligenci postav. | |
-Zacpěte si uši, válka přichází - Jako dalším, velimi ovlivňujícím, aspektem, který působí na hráče je zvuk a jeho spracování si vyvojáři take vzali do parády a zapracovali na něm. Pro lepší pocit, že se opravdu ocitáte jako na poli bojiště kolem vás budou svištět kulky, pokřikovat na sebe příkazy vojáci a také nepřátele, výbuchy a pajající hlína, valící se tank a třesoucí se zem, bourání zdí, výkřiky umirájících, opravdu toho bude hodně a cílem je hráče vtáhnou tak, že se budete krčit u monitorů. Nejlépe tento pocit zažijí ti co mají prostorový zvuk. | |
-Nepřátele a A.I. - V původím Call of Duty chyběla umělá inteligence postav, ale byla zase doplněna, jak jsem již říkal, naskriptovanými událostmi. Ale to skriptované události v Call of Duty 2 nebudou nic proti tomu jak budou reagovat a jednat vojáci a nepřátele samotní. Uvedeme si pár situací. Voják uvidí nepřítele. Co dělá? Dá signál ostatním, ti se přiblíří a snaží se nalézt nejlepší misto pro krytí a svou pozici. Poté spustí akci a snaží se situaci co nejlépe vyřešit. Valí se vrzající tank. Co udělají vojáci? Snaží se ho zničit z nejlepší pozice příslušnou zbraní, třeba bazukou. Ostaní se kryjí, aby je nezasahla smršť kulek tankového kulometu. Ale co to, tank projel zdí domu, aby se stratil z obzoru a dostřelu vojákům s bazukou. Ti co byli v budouvě okamžitě na danou situaci ragují a hledají si nové místo krytu a utíkají před tankem. | |
-Kam se v Call of Duty 2 podíváme?- Opět bude hra rozdělena na tři kampaně. Za Rusy, Brity a Američany. Ale všechno se zdá stejné jako u prvního dílu, ale opravdu tomu tak neni. Podíváte se do Afriky - Egypt - El Alamein, Libyje - Tobruk , Tusnisko - Toujane. Rusko - bude se odehrávat v bitvě o Stalingrad a jeho blízkém okolí, například v Kursku. Pak dále do Evropy na známe bojiště, Normandie, až k Berlínu. | |
-Zbraně - v pokračování se setkáme s větším počtem automatických pušek a každý z obsažených národů dostane nové různé zbraně. Například nemci dostanou Gewehr 43, Rusové SVT-40, Takarev TT30, Američtí Rangers dostanou do ruk, oproti pěchotě v prvním dílu s M1A1 Carabine, M1 Carabine. Britové třeba revolver Webly Mark 6. Celkem do hry přibude 15 nových zbraní. | |
-Vozidla - Ve hře budou také ovladatelná vozidla jako tanky a džípy včetně letecké a dělostřelecké podpory. | |
-Jak bude hra probíhat - začátek hry - Jako první příběh se bude odehrávat v Ruské kampani a budete hrát za vojína Vasilije Ivanoviče Kozlova, který je přislušníkem Rudé armády, která bojuje v krutých bojích přbližně 20 Km od Moskvy. Po pár misích se vám a ostaním vojákům podaří zadržet německou ofenzivu a další mise budou obsahovat vytlačování měmeckých vojsk z Ruska. Další příbeh bude vyprávět o seržantovi Davisovi z Mongomeriho osmé roty s nímž se podíváte do severní Afriky. A třeba porážka tankové divize generála Rommela. Po uspěšných bojích na horkém písku se přesunete do Evropy a zučastníte se jako jedem z mnoha vojáků operace Cobra. A například si zahrajete za kapitána rangerů Billa Taylora. Tento ranger bude bojovat v jedných velmi důležitých bitvách v Evropě. A jak je známo rangeři dostávali ty nejteřší úkoly, takže zažijete opravdu tuhé boje. | |
-Multiplayer - Jako jednou z hlavních složek je mod pro více hráčů, mutliplayer. Většina lidí hraje jenom v tomto módu, takže si tvůrci nemohou ani dovolit myšlenku vynechat mutiplayer v pokračování Call of Duty 2. Ale informace nebyly o mutliplayeru ještě uveřejněny na veřejnost, takže se o něm ještě moc neví. Ale je jasné, že se dočkáme stejných módů jako v prvním díle a určitě přibudou také další a předělávky map z jedničky a plno map nových. | |
-Maping a moding - Pro některé zase kromě hraní patří jako jasný a nevynechatelný přídavek ke hře editor na tvorbu vlastních map a módů. Infinity Ward uvodlní ke svému enginu jednoduchší editor na tvorbu map, ve kterém se dočkáme normal mapping, specular mapping a měl by být jednoduchší nežpředchozí codRadiant, takže podle mě by to neměl být problém, protože radiant je o sobě sám dosti jednoduchý a dá se poměrně snadno vytvořit vlastní mapu. Takže se určitě těším.... | |
-Datadisk - Autoři již plánují také datadisk a to jedné nové kampaně za Němce. Bude to zajímavé a pro někoho možná nepříjemné hrát za ty zlé. Však si vzpomeňte jak se chovali Němci k lidem. Ale samozřejmě že né všichni. Ale určitě to bude plno lidí zajímat. | |